Sök
  • Anna

Kan man göra bra film med liten budget?

Uppdaterad: 16 dec 2020

Film där budskapet står i fokus

När budgeten inte räcker till fotograf, redigerare, utrustning och inspelningsdagar tar vi hjälp av befintligt bild- och filmmaterial och låter orden stå i fokus. Vi börjar med att skriva riktigt bra copy, alltså text som är anpassad efter olika målgrupp, avsändarens varumärke och syftet med filmerna. Vi klär sedan texterna med passande bilder och video så att det blir korta intresseväckande filmer. Känslan blir bra, budskapet tydligt och eftersom vi inte behöver filma nytt material kortas arbetstiden ordentligt!


Billig film - vad är haken?

Allt som går snabbt, lätt och är billigt har en hake. I det här fallet är det att vi utgår från färdiga mallar när vi skapar filmerna. Det innebär att vi inte kan styra allt på detaljnivå. Trots det brukar våra uppdragsgivare bli väldigt nöjda med filmerna. Särskilt eftersom vi kan göra video som driver trafik till bloginlägg, e-böcker, guider och andra mer påkostade filmproduktioner.


Film för sociala medier

Den här typen av film lämpar sig särskilt bra för sociala medier, nyhetsbrev och kommunikation på webbplatsen. Vi är gärna med och planerar innehållet i filmerna så att de verkligen matchar annat material som finns i era flöden. Helst ska filmerna lyfta annat innehåll som ni redan har och vice versa.


Hör av dig om du vill veta mer om den här typen av film!






69 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla